lördag 29 oktober 2011

När det verbala språket tar en paus

http://dalateatern.se/?act=140


 Idag har jag haft en magisk dansupplevelse med min underbara brorsdotter <3 Vi har varit på Dalateatern i Falun och sett "Kejsarens nya kläder", kolla länken.
Vilka proffsiga dansare, en dansteknik som är så berättande!Under 40 minuter satt vi tysta och följde varje danssteg som de tog på scenen och jag kände att jag inte ville det skulle ta slut....Dansen som uttrycksmedel förtrollar varje själ!När jag frågade min brorsdotter vad hon tyckte om föreställningen sa hon : "Faster det var fint men de pratade inte" En bra reflektion av henne och så nyttig att bygga vidare på. Jag berättade för henne att vi alla kan använda vår kropp som uttrycksmedel och visade olika rörelser. Sen hade vi en mycket intressant diskussion om det på bussresan hem :-) Det är så betydelsefullt att barn i tidig ålder får uppleva dans på olika sätt och vis, både att uppleva den själv med kroppen men också att gå och se föreställningar!Jag tycker ni alla ska "slopa" lördagsgodiset till era barn och istället lägga pengarna på dansupplevelser med barnen!Mer gemenskap att se och uppleva tillsammans än att titta ner i en godispåse!Trevlig lördag önskar jag er alla!

"Dansa tills stjärnorna ramlar ner från himlen"

1 kommentar:

  1. O vad duktig du är på att uttrycka dig, det måste vara roligt för Vilja att få vara med dig.
    Puss o kram från Mor o Far

    SvaraRadera