onsdag 11 januari 2012

Jag kan, du kan, vi kan

Vilka härliga nya kollegor jag träffat!Idag har jag jobbat 3:e dagen och det känns så BRA!
När jag berättade om mina kunskaper i dans&rytmik fick jag en bra respons och de är nyfikna på det!Precis som jag är på deras kunskaper!Vi alla kan olika saker vilket kommer göra att den här förskolan kommer bli superbra!
Med tanke på att jag brinner mycket för just Skapade dans så känner jag att jag vill väcka det hos både barnen och mina kollegor!
Jag vill, du vill, vi vill!Vilken bra start på året med så många nyfikna pedagoger :-)
Ikväll tänkte jag spåna på lite roliga tillit och samarbetsövningar som vi kan göra tillsammans nästa vecka!Under de 2 år som jag studerat till Danskonstnär har jag lärt mig massor men jag måste ta ut delar nu i början och sedan får vi utveckla det under våren!
Jag känner mig glad för att mina arbetskamrater tror på mig och på vad jag vill förmedla till barnen och dem!Det betyder otroligt mycket att få feedback och höra deras nyfikenhet för dans!Känns som jag drömmer.....Nu har jag kommit en bit på min långa väg där jag försökt att få fler att inse vad skapande dansen gör för barnen och vuxna!Jag har orienterat mig fram bland snåriga buskar&träd, kalla sjöar, isiga vägar, mörka skumma skogar, glittrande bäckar, gröna skogar, glimmande ljus och nu befinner jag mig i en spännande Trollskog där bara magiska ögonblick kan hända....för vem vet vem som bär på den hemliga skattkistan....


The time for action is now.
It's never too late to do something.
Carl Sandburg

1 kommentar:

  1. Åh va spännande...väntar på uppdatering då hur allt går för dig med dansen:)
    Kram gunilla <3

    SvaraRadera